spojovací postupy a předpisy

1. Vyberte správný Q kód pro "tlak indikující nadmořskou výšku, přepočtený na střední hladinu moře
a) QNH
b) QDM
c) QFE
2. Vyberte správný Q kód pro "tlak indikující výšku nad úrovní letiště“
a) QNH
b) QFF
c) QFE
3. Slovo "čekejte" znamená
a) čekejte, zavolám vás
b) čekejte a zavolejte později
c) NIL
4. Slovo "přejděte" znamená
a) navažte radiové spojení s..
b) volejte znovu na pracovním kmitočtu
c) NIL
5. Slovo "konec" znamená
a) moje vysílání skončilo, očekávám Vaši odpověď
b) rozhovor je ukončen a neočekává se odpověď
c) NIL
6. Slovo "provedu" znamená
a) rozumím Vaší zprávě a budu podle ní postupovat
b) ano
c) přijal jsem vše z Vašeho posledního vysílání
7. Slovo "potvrďte" znamená
a) potvrďte mi, že jste zprávu přijal a rozuměl ji
b) ověřte a odsouhlaste zprávu
c) NIL
8. Slovo "povoleno" znamená
a) povolení pro požadovaný úkon je schváleno
b) oprávněn pokračovat za určitých podmínek
c) NIL
9. Fráze "jak slyšíte" znamená
a) jaká je čitelnost mého vysílání
b) rozuměl jste mi správně
c) zdvořilostní dotaz na zdraví
10. Slovo "žádám" znamená
a) žádám objasnění
b) rád bych věděl nebo přeji si obdržet
c) NIL
11. Tísňový kmitočet je
a) 121,5 Mhz
b) 120,5 Hz
c) 122,5 Mhz
12. Slovo "příjem" znamená
a) přijal jsem vše z Vašeho posledního vysílání
b) moje vysílání skončilo, očekávám Vaši odpověď
c) indikaci oznámení o výši odměny vysílajícího
13. Fráze "Tuřany věž" znamená
a) stanoviště letištní řídící služby umístěné ve věži
b) letové informační středisko
c) volací znak služby řízení letového provozu v letištním okrsku řízeného letiště (CTR)
14. Slovo "vysílejte" znamená
a) oznamte, zda jste zprávu přijal a rozuměl ji
b) vysílejte nebo pokračujte ve vysílání
c) přejděte na jinou (udanou) frekvenci
15. Slovo "rozumím" znamená
a) ano
b) přijal jsem vše z Vašeho posledního vysílání
c) NIL
16. Slovo "negativ" znamená
a) čekejte na povolení
b) povolení není potvrzeno - to není správné - ne
c) Výraz se v letecké frazeologii nesmí použít
17. Slovo "schváleno" znamená
a) Jste oprávněn pokračovat za určitých podmínek
b) povolení pro požadovaný úkon je schváleno
c) NIL
18. Slovo "oznamte" ve spojení s popisem činnosti či úkonu znamená
a) rád bych věděl nebo přeji si obdržet
b) předejte mi informaci o činnosti, úkonu
c) NIL
19. Slovo "opakujte" znamená
a) opakujte vše přesně tak, jak jste přijal
b) opakujte Vaše poslední vysílání
c) NIL
20. Fráze "mluvte pomaleji" znamená
a) snižte rychlost Vaší řeči
b) čitelnost Vašeho vysílání je nevyhovující
c) v letecké frazeologii se nepoužívá
21. Slovo "správně" znamená
a) to je správné
b) povolení pro požadovaný úkon je schváleno
c) v letecké frazeologii se nepoužívá
22. Letadlová stanice může přejít na jiný kmitočet
a) podle vlastního uvážení
b) po oznámení svého úmyslu letecké stanici
c) nesmí bez příkazu stanoviště letových provozních služeb
23. Stanice letecké pohyblivé služby používají
a) středoevropský čas
b) greenwichský čas
c) světový koordinovaný čas
24. Radiové spojení může být ukončeno
a) na pokyn letecké stanice
b) podle uvážení letadlové stanice
c) v případech, kdy není oboustranné nepřetržité radiové spojení vyžadováno
25. UTC je zkratka
a) greenwichského času
b) světového koordinovaného času
c) středoevropského času
26. Volací značka letecké stanice je tvořena
a) zeměpisným názvem její polohy a službou (stanovištěm), která je k dispozici
b) pouze zeměpisným názvem
c) pouze názvem služby
27. Fráze "vysílám na slepo" se použije
a) při neznalosti frekvence volané stanice
b) při neúspěšném navázání spojení
c) na pokyn letecké stanice
28. Číslo 47 se vysílá
a) čtyry sedum
b) čtyrycet sedum
c) čtyřicetsedm
29. Číslo 383 se slovy vysílá
a) třista osm tři
b) tři osm tři
c) třistaosmdesáttři
30. Číslo 200,5 se slovy vysílá
a) dvě stě čárka pět
b) dva nula nula čárka pět
c) dva nula nula čára pět
31. Číslo (ne frekvence) 100,125 se slovy vysílá
a) jedno sto čárka jedna dva pět
b) jedna nula nula čárka jedna dva pět
c) sto čárka sto dvacet pět
32. Číslo 20 se slovy vysílá
a) dvacet
b) dva nula
c) dva deset
33. Číslo 200 se slovy vysílá
a) dva nula nula
b) dvě stě
c) dva a nula nula
34. Frekvence 118,725 se slovy vysílá
a) jedna jedna osm čárka sedum dva pět
b) jedna jedna osm čárka sedum dva
c) sto osmnáct čárka sedum set dvacet pět
35. Číslo 4000 se slovy vysílá
a) čtyry tisíce
b) čtyry nula nula nula
c) čtyři tisíce
36. Poznávací značka civilního letadla je složena ze značky státní příslušnosti a rejstříkové značky
a) ano
b) ne
c) podle předpisů státu, ve kterém je letoun registrován
37. Při navazování spojení lze použít
a) zkrácenou volací značku
b) pouze nezkrácenou volací značku
c) podle provozní situace zkrácenou nebo nezkrácenou značku
38. Správné zkrácení volací značky "OK DLS" je následující
a) DLS
b) OLS
c) KLS
39. Zkušební vysílání obsahuje: volací značku volané stanice,volací značku letadla
a) ano
b) ne
c) frázi "zkušební vysílání podle povolení číslo ……"
40. Musí zkušební vysílání obsahovat frázi "zkouška radia"?
a) ano
b) ne
c) NIL
41. Při zkušebním vysílání dokonalá čitelnost je uváděna stupněm
a) 1
b) 5
c) výtečně
42. Čitelnost zkušebního vysílání se udává
a) pěti stupni
b) třemi stupni
c) čtyřmi stupni
43. Součástí zkušebního vysílání je fráze
a) zkouška zařízení
b) zkouška radia
c) zkouška vysílání
45. Při zkušebním vysílání stupeň 4 označuje, že zpráva je
a) čitelná
b) čitelná, ale s obtížemi
c) dokonale čitelná
46. Při uložení ticha se použije fráze
a) zastavte vysílání
b) MAY DAY
c) zastavte vysílání - MAY DAY 3x
47. Tísňový a pilnostní provoz musí být veden na kmitočtu
a) 121,5 Mhz
b) který je v dané době používán
c) na kterémkoliv jiném
48. MAY DAY je radiotelefonní signál zprávy
a) pilnostní
b) tísňové
c) pro zajištění bezpečnosti letu
49. PAN PAN MEDICAL je radiotelefonní signál zprávy
a) pilnostní
b) tísňové
c) pro zajištění bezpečnosti letu
50. Tísňová korespondence
a) má přednost před všemi ostatními druhy spojení
b) z hlediska přednosti následuje za pilnostní korespondencí
c) nemá přednost před ostatním spojením
51. Stanice, která ví o tísňovém provozu a není řídící
a) nesmí vysílat na daném kmitočtu
b) může vysílat za účelem poskytnutí pomoci
c) může vysílat, dá-li tísňové korespodenci přednost
52. PAN PAN je radiotelefonní signál zprávy
a) tísňové
b) pilnostní
c) zprávy o radiovém zaměření
53. Kmitočet 121,5 Mhz je vyhrazen
a) pro tísňový provoz
b) pro spojení při pátrání a záchraně
c) kmitočet služby Tower na mezinárodních letištích
54. Právo uložit ticho má
a) pouze stanice řídící
b) kterákoliv jiná stanice
c) stanice v tísni a stanice řídící
55. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při příletu na letiště na kterém se poskytuje AFIS hlásí polohu svého vstupu do zony AFIS
a) pouze v provozní době AFIS
b) dle potřeby provozu
c) vždy
56. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při příletu na letiště na kterém se poskytuje AFIS hlásí místo zamýšleného vstupu do letištního okruhu
a) pouze v provozní době AFIS
b) vždy
c) dle potřeby provozu
57. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při příletu na letiště na kterém se poskytuje AFIS hlásí polohu "po větru"
a) vždy
b) dle potřeby provozu
c) nehlásí
58. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při příletu na letiště na kterém se poskytuje AFIS hlásí polohu "před poslední zatáčkou" (base leg)
a) vždy
b) jsou-li na okruhu další letadla
c) provedení hlášení záleží na veliteli letadla
59. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při příletu na letiště na kterém se poskytuje AFIS hlásí polohu "FINAL" na konečném přiblížení
a) provedení hlášení záleží na veliteli letadla
b) jsou-li na okruhu další letadla
c) vždy
60. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při odletu z letiště AFIS hlásí připravenost k pojíždění
a) jen v případě pohybů jiných letadel na provozní ploše
b) vždy
c) nehlásí
61. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při odletu z letiště AFIS hlásí připravenost ke vzletu na vyčkávacím místě pro dráhu
a) vždy
b) jen v případě pohybů jiných letadel na provozní ploše
c) je-li jiné letadlo v poloze konečného přiblížení na přistání
62. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při odletu z letiště AFIS hlásí vstup na dráhu
a) je-li letadlo v poloze konečného přiblížení na přistání
b) jen v případě pohybů jiných letadel na provozní ploše
c) vždy
63. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při odletu z letiště AFIS hlásí vzlet
a) pojíždí-li další letadlo přez dráhu vzletu
b) vždy
c) pouze v provozní době AFIS
64. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při odletu z letiště AFIS hlásí opuštění okruhu
a) nehlásí
b) vždy
c) pouze v provozní době AFIS
65. Letadlo, které je vybaveno radiostanicí při odletu z letiště AFIS hlásí opuštění zóny AFIS
a) pouze v provozní době AFIS
b) nehlásí
c) vždy